Volvo Cars Nederland en Dukers & Baelemans hebben zes jaar geleden de handen ineengeslagen om de financiële opleidingen voor verkopers te transformeren. Het resultaat is een op maat gemaakte opleidingsoplossing die kennisdeling en maatwerk centraal stelt.
Rob de Kroon, Manager Financial Services bij Volvo Cars Nederland, benadrukt het belang van compliance in de financiële sector. "Volvo is geen directe vergunninghouder, maar we willen er wel voor zorgen dat onze verkopers op de hoogte zijn van de financiële producten. Door samen te werken met Dukers & Baelemans hebben we meerdere op maat gemaakte opleidingen ontwikkeld die onze verkopers de kennis en vaardigheden geven die ze nodig hebben om de klant te informeren over bijvoorbeeld financierings- en/of verzekeringsmogelijkheden."
Bekijk het interview hier als video.
De initiële visie van Volvo Cars Nederland was niet alleen gericht op kennis en compliance, maar ook in het opleiden van verkopers op vaardigheden. "We wilden dat onze verkopers meer zelfvertrouwen zouden hebben bij het informeren over financiële producten en diensten," zegt De Kroon. "De op maat gemaakte opleidingsmodules van Dukers & Baelemans hebben hier zeker aan bijgedragen."
De samenwerking met Dukers & Baelemans heeft volgens De Kroon geleid tot een duidelijke verbetering van de kennis en vaardigheden van de verkopers. "We zien dat verkopers nu zelfverzekerder zijn bij het informeren over verzekeringen en het beantwoorden van klantvragen."
We zien dat verkopers nu zelfverzekerder zijn bij het informeren over verzekeringen en het beantwoorden van klantvragen. - De Kroon.
Een opmerkelijk succesverhaal komt van de opname van het Care by Volvo-opleidingsprogramma in het platform van Dukers & Baelemans. "Verkopers nemen met meer enthousiasme deel aan de training via dit platform in vergelijking met het interne portaal van Volvo," zegt De Kroon. "Dit illustreert de effectiviteit van de samenwerking."
De samenwerking met Dukers & Baelemans heeft niet alleen bijgedragen aan de versterking van de kennis en vaardigheden van de verkopers, maar heeft ook Volvo geholpen bij het introduceren van nieuwe producten zoals Care by Volvo. "Het platform van Dukers & Baelemans blijkt een effectieve manier om verkopers op de hoogte te houden van veranderingen en nieuwe producten," zegt De Kroon.
De samenwerking tussen Volvo Cars Nederland en Dukers & Baelemans is een inspirerend voorbeeld van hoe opleidingsoplossingen kunnen bijdragen aan het succes van een bedrijf. Door kennisdeling en maatwerkoplossingen heeft Volvo niet alleen de compliance verbeterd, maar ook de kwaliteit van klantenservice en verkoopprestaties verhoogd.